Forumindex
Länkkatalog med sybloggar och sysidorLänkkatalog med sybloggar och sysidor

Länkkatalog med sybloggar och sysidorLänkar  Vanliga frågorDiskutera   Vanliga frågorVanliga frågor   SökSök   MedlemslistaMedlemslista   Bli medlemBli medlem   ProfilProfil   Logga inLogga in 

FAQ: Vad är sybloggar och hur fungerar det?

Skapa nytt ämne   Svara på ämnet    Forumindex -> Vad är sybloggar?
Föregående ämne :: Nästa ämne  
Författare Meddelande
mathias
Driftansvarig

Registreringsdatum: 19 januari 2008

InläggPostat: tis feb 12, 2008 3:50 pm    Rubrik: FAQ: Vad är sybloggar och hur fungerar det? Svara med citat

Vad är sybloggar?
Sybloggar är en länkkatalog med sybloggar och andra sylänkar. Länkkatalogen hittar du här: http://www.ett-tu-tre.se/portal/linkdb.php

Sybloggar är också ett diskussionforum där du kan möta andra syintresserade.

Vem står bakom sybloggar?
Sybloggar är en del av "Ett Tu Tre- en syblogg". En syblogg som skrivs av Sara. Eftersom vi (Sara och Mathias) tyckte att det fanns behov av en länkkatalog som samlade alla sybloggar på ett ställe som skapade vi helt enkelt en sådan.

Vem lägger in länkarna?
Det gör du och alla andra besökare. Antingen lämnar du ditt länkförslag som gäst eller skapar ett konto och blir medlem. Som medlem kan du bl a ändra länkarna som du har lagt in och diskutera i forumet.

Varför syns inte min länk?
Alla länkar kontrolleras innan de blir synliga. Det kan ta någon dag eller två.

Varför ska man länka till en banner?
Du behöver inte, men har du en bild eller banner så syns din blogg bättre. Alla bloggar eller sysidor som har en banner slumpas fram på första sidan vilket gör att de kanske syns lite bättre än länkar utan banner.

Varför kan man betygsätta länkarna?
Betygsättning är ju lite dubbelt. Det kan fungera som ett riktmärke och sorteringssätt över vilka länkar som är mest intressanta, men betygsättning är som bekant väldigt subjektivt. Du måste dock vara medlem för att betygsätta en länk och du kan bara betygsätta länken en gång.

Varför kan man kommentera länkarna?
Ibland finns det kanske behov av peka på något intressant som inte finns med i beskrivningen av länken eller på andra sätt ge kommentarer till de länkar som finns.

Varför blir min banner så konstig?
Det beror på att vi har valt att använda ett standardmått som är 120x60 px på alla bilder som länkas och har din bild eller banner en annan storlek kommer den tyvärr att se lite förvrängd ut. Skulle alla banners visas i orginalmått skulle layouten på sidan bli väldigt konstig.

Min sida är inte med. Hur gör jag för att den ska komma med?
Du går till länkkatalogen och lägger till din sida i katalogen.

Min sida är med. Men beskrivningen stämmer inte.
Det kan hända att någon annan lagt till din sida och beskrivit den på ett sätt som du inte känner igen. Du kan då lägga till den igen i länkkatalogen och maila oss att du gjort så. Då kan vi ta bort den gamla länken och ersätta den med din nya. Registrerar du även ett konto kan du när som helst uppdatera dina länk.

Hur kontaktar jag er?
Du når sybloggar på adress: info@ett-tu-tre.se Eftersom sybloggar är ett hobbyprojekt så kan det ta några dagar innan vi svarar på ditt mail.

Om man vill annonser på sybloggar hur gör man då?
Sybloggar är inte öppet för annonsering. Tanken är att sybloggar ska fungera som en portal, en ingång till intressanta sysidor och sybloggar på nätet och inte som en reklamkanal. Naturligtvis kan man länka till företag och affärer i länkkatalogen, men vi upplåter ingen reklamplats på sidan.
Till överst på sidan
Användarens profil Skicka personligt meddelande Skicka e-post Besök användarens hemsida
Visa inlägg nyare än:   
Skapa nytt ämne   Svara på ämnet    Forumindex -> Vad är sybloggar? Alla tider är GMT + 1 timme (svensk normaltid)
Sida 1 av 1

Hoppa till:  
Du kan inte skapa nya inlägg i det här forumet
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet
Du kan inte ändra dina inlägg i det här forumet
Du kan inte ta bort dina inlägg i det här forumet
Du kan inte rösta i det här forumet